Momskompensasjon – få ekstra midler til laget

Momskompensasjon er en statlig ordning som forvaltes av Lotteri- og stiftelsestilsynet. Ordningen har som formål å kompensere for kostnader som frivillige organisasjoner har hatt i foregående år. Dette er en mulighet til å få ekstra midler til laget, og de aller fleste får tilbake mer i kompensasjon enn de betaler i kontingent til Landslaget for lokalhistorie.

Ordningen tar utgangspunkt i lagets totale driftsutgifter for foregående år. Landslaget for lokalhistorie tar seg av søknadsprosessen for våre medlemmer. Dere trenger kun fylle ut skjemaet under, så vil sekretariatet behandle søknaden og videreformidle dette til Lotteri- og stiftelsestilsynet. Tildelte midler vil bli utbetalt innen 31.desember i søknadsåret.

En forutsetning for å kunne søke ordningen er at deres lag er registrert i Frivillighetsregisteret. Dette gjør dere via Samordnet registermelding. Mer informasjon om hvordan dette gjøres finner dere her.

Alle søknader må sendes til Landslaget for lokalhistorie via vårt søknadsskjema. Søknadsfrist: 1. mai.

Søknadsskjema for momskompensasjon

 

For å søke om momskompensasjon for foregående år, må dere fylle inn dette skjemaet. Frist for å søke er 1. mai.

NB: Skjemaet er ikke sendt før du mottar en bekreftelse på denne skjermen. Det vil også bli sendt en bekreftelsesepost til oppgitt epostadresse. For tall-felt skal det kun benyttes siffer. Ikke mellomrom, punktum eller andre tegn.

Får du ikke lastet opp vedlegg?

Fyll inn resten av skjema og ettersend vedlegg til regnskap@landslaget.org

– Merk vedlegget med lagets navn

 

Registrert i Frivillighetsregisteret?
Drag & Drop Files, Choose Files to Upload
Drag & Drop Files, Choose Files to Upload
Drag & Drop Files, Choose Files to Upload
Drag & Drop Files, Choose Files to Upload